air밸브

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작성자엑소 조회 2회 작성일 2022-11-24 14:31:39 댓글 0

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블리드 밸브와 블리드 에어(bleed valve or bleed air)에 관해서 알아본다.

블리드 밸브는 가스터빈엔진 압축기의 단(stages)에서 뽑아낸 압축공기(compressed air)이다. 이들 압축공기는 객실 여압(cabin pressurization), 냉난방, 방빙 등 다양한 목적으로 활용된다. 압축기 실속(compressor stall)은 압축기 블레이드가 임계 받음각(critical AOA)을 초과했을 때이다. 압축기 공기역학에서 받음각이 증가할 수 있는 조건은 인렛 공기 속도와 압축기 회전성 속도가 불균형 상태일 때이다. 인렛 공기 속도가 낮아졌거나 RPM이 높아졌고 다른 요소에 큰 변화가 없을 때 받음각이 커지면서 에어포일에 흐르는 공기가 흩어지면서 실속이 발생할 수 있는 조건이 형성된다. 이 같은 현상은 주로 엔진 시동이나 엔진 정지 과정에서 발생할 수 있고, 압축기 내의 압력이 지정된 값에 도달하면 블리드 밸브를 열어 과도한 공기를 빼낸다. 블리드 에어는 활용 목적에 따라 전방 단(저압 압축기 단)이나 후방 단(고압 압축기 단)에서 추출한다.
@THALESAIR : 항상 감사드립니다 이강희님....명실공히 유튜브상 최고의 항공 강의 입니다 항공인들과 교육생들에게 많이 알려지게 되어서 구독자도 100만명 되시길 기원합니다 --코로나 때문에 올해 서울에어쇼 와 오산에어쇼도 볼수가 없어서 안타깝습니다 ..그곳에 가는 것이 저의 큰 행복인데요 ㅠ 항상 건강하십시오
@vagabondsong1989 : 항상 감사드립니다 운송용 자격증 (ATPL 자격) 공부 중인데 책을 봐도 이해가 안되는 부분을 이렇게 상세히 설명드리니 너무너무 감사드립니다
@jeffrey123123213 : 그래서 입구 공기 속도가 낮아질 때 왜 공기를 빼야하는 원리가 어떤 건가요,,? 이해가 되지 않아서요

동작 에니메이션: 에어벤트 (초기 급속 배기 밸브)

송수관 내의 에어는 수압에 의해 에어벤트 내로 유입됩니다. 에어벤트 내의 플로우트는 하부에 위치해, 밸브는 완전히 열린 상태이며, 유입된 공기는 열린 밸브를 통해 급속히 배출 됩니다.

배기가 끝나고 물이 에어벤트내로 유입되면 플로우트는 부력에 의해 상승해 밸브를 닫게 됩니다.

한번 닫히게 되면, 가동 중 에어가 유입되고 수위가 내려가도 밸브는 열리지 않고 에어가 배기되지 않습니다.


관내의 물을 뺄때에는 밸브가 자동으로 열려 진공방지장치로서 작동합니다. 이것은 관내에 공기를 유입시켜 배수를 쉽게 합니다.


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https://www.tlv.com/global/KR/product-solutions/rapid-initial-air-vents.html#1
O M : 회사 직원교육용 ppt에 출처를 표기하여 사용해도 될까요?

Honda Idle Air Control Valve, PCV and Throttle Body Cleaning

Here's how to clean the idle air control valve, throttle body and PCV valve on a 4 cylinder Honda Accord, Acura TSX, Honda CR-V or Element.

A dirty idle air control valve (IACV), throttle body or PCV valve can cause rough idle, idle that is too low or high, dull throttle response or a car that doesn't want to stay started once cranked.

Carbon deposits build up on the butterfly valve and IACV solenoid, causing them to stick and function improperly. Sometimes this may result in a check engine light, P0505, P0506, or P0507.

While often the solution is to replace these components, it can get quite costly and cleaning them can prolong their life and be more cost effective.

On most vehicles, throttle body removal is required to access the IACV. The airbox and its accompanying hoses must first be removed, followed by the throttle cable and two coolant lines. Four 12mm bolts and nuts hold the throttle onto the intake, upon which the IACV can then be removed via two philips screws. Sometimes these screws strip out or are hard to get to on the vehicle and you'll have to use a vise grip to turn them out.

Once everything is apart, use carb cleaner, a rag and toothbrush to clean everything out, and put it back in the order it came apart. Make sure all gasket surfaces are clean, and change the air filter while you're at it. Cleaning the mass airflow sensor with electrical contact cleaner is a good idea, if it isn't seized in the air intake.

The PCV valve is on the passenger side of the car, above the alternator. Once the hose is removed, a 17mm deep socket can be used to unscrew it from the engine block. If it rattles when shook, its working fine, but if the ball pin is stuck it won't rattle and should be cleaned and/or replaced.

Once everything is back together, pull the battery terminal to reset the ECU to relearn idle. Top off the coolant and allow the system to bleed out all the air by leaving the radiator cap loose.


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